#2010memories

December 29, 2010 1 Comments A+ a-

A lot of things happened 2010. Time flies really fast. Just three more days to 2011. And now is the right time to see back what happened in these past 12 months. Sorta caleidoscope, I think :p

early 2010
mm nothing much happened.. one thing that I remembered was that I got my 1st Arashi single : Troublemaker. it was the limited edition! I was so excited :))

down moments
I lost my 2 lovely people who have been very nice to me, since I was a child :(( I'm mentally down at that moment. Good bye my dearests. May God be with you up in the heaven.

rainbow after a storm
so there comes rainbow after a storm. after those tiring exams and assignments. God sent me the best present ever : I'm officially majoring Science. well, this was a blessing for me. it was kinda hard to get into this major. I was die hard to get into it. at first, I thought I was good in social major. But I was wrong. lucky dad told me that science was not a bad choice. Thanked to him~ and hopefully I could survive longer in Science. So far, science suits me the best, actually.

school
School was okay. I'm not burdened by the tons of assignments and another stuffs. The one that I concerned the most was : the friends. Just read my previous post, okay?

best moments
well, there are lotsa best moments in 2010, such as:

#1 JOIN URSULINE YOUTH CAMP 2
Ursuline Youth Camp 2 took place at Hotel Sativa, Pacet, Mojokerto, East Java. UYC this time was uber cool and exciting. I've got a lot of friends and new experiences too. Plus I got my first time experiencing the trip within 14 hours in the train. here's the sneak peek :

With Sanur Pos and Sanur BSD participants

Me in front of Candi Bajang Ratu (as always, I dont look good on cameras)


#2 GOT THE CHANCE TO SEE THE NATIONAL TEAM TRAINING <3
OMG This was the highlight of the year! I got the chance to see them practice. One of my favorite players goes to AHMAD BUSTOMI. For me he was the real fighter. He didn't easily gave up in the last final match between Indonesia and Malaysia. I'm quite amazed about the way he dribble the ball, passing to his mate and also his shoot. Although the accuracy isn't that precise, but I think if Riedl trained it well, I'm sure his shooting would be "tendangan gledek" HAHA. Sounds silly, eh? But however, I will always remember him as the best Indonesian holding-midfielder. If another girl mesmerized with Irfan Bachdim, my heart would go on him He's CUTE, too<3

Alfred Riedl gave the players some instructions


#3 I WANT ... 17 FOREVER
I want ... 17 FOREVER if I could. Being 17 isn't easy ya know. Being 17 doesn't merely mean that you are officially legal. Being 17 needs more responsible. I don't want to be 17 that soon, honestly. But I have to. I'm already 17 since 26 September. It is an inevitable truth. Everyone grows up. As for me, they grow up very FAST. I was 17, but I act like a 14-years-old girl. I am 156-cm-tall and "only" 43-kilos-weight. First I thought that people will think that I was just a kid. But not. Every time I meet new people, they were like, "What university do you enter?" and I was like "EH? I'm still a highschooler!" That (maybe) proves that soome people have seen me as a mature young woman, right? Based on that, I need to evaluate myself to become a more mature person. I promise.

Me at my 17th birthday bash. Looks so messy right? Look at my sunburned-hands -___-

relationships
oh yeah! I'm proud I'm still single till the time I'm writing on this post. Since I'm entering the all-girls school, it makes me impossible to get acquainted with some boys HAHA *poor me* Sometimes I wonder when my status in Facebook would change into --> "in relationship with.... " *pardon this one LOL XD* But, wait. Wouldn't it better without boyfriend? Things would go more smoothly. No need to cry because of the betrayal or some stuffs like that. I'll just time answer it. I haven't found the best one :) And I'm still hoping that my prince come at the right time, right place.

long-term plan?
I still can't decide about what major I'm going to take in the university. Either business or biotechnology, probably? Please enlighten me, somebody. Which one is the best?

at last...
I NEED TO MOVE ON!!! 2011 is coming! No matter what is going to happen afterwards. I'm living my own life! I'm trying to forget the past. While for tomorrow, I will leave the future to decide. I wonder what kind of future will I paint. Heaven knows.

well yeah.
that was a sorta 2010 memories, based on my short-term-memory. not much, yeah I know. I used to think about the memories that I've painted... but I couldn't find anymore. wait for my next post about 2011 resolutions and wishlist!

cao :)) I'm gonna continue watching Arashi ni Shiyagare *quite late, yeah*
so byee :D

Merry Christmas

December 25, 2010 0 Comments A+ a-

HAPPY MERRY CHRISTMAS EVERYBODY!


God has made us to be VVIP, so don't ya ever disappoint Him and have a Christmas spirit in abundance!
God bless us
!

By the way, am now writing my wishlist in 2011. And searching for the 2010's highlight. Wait for my post about this!


PS : Tomorrow is Dec 26th. God, please brings us Christmas's miracle for PSUMB on GPMB XXV and Timnas Indonesia on Final AFF Cup~~


Mood :

Timnas, Aku Padamuuuu!

December 24, 2010 0 Comments A+ a-

Yak hari ini excitement kemaren tampaknya masih terbawa, saudara-saudaraku sekalian. Apa pasal? SAYA BERHASIL MELIHAT SECARA LANGSUNG TIMNAS INDONESIA LATIHAN DI SENAYAN! wiii :) sampe sekarang pun saya masih uber-excited :D

OMG... Masih gak nyangka bisa ngeliat para pemain timnas dari deket :)
Yang gua liat bener-bener dari deket itu : Markus, Gonzales, Okto, Hamka, Ridwan, Maman dan tentunya abang Bustomi tercintaaa haha. Sayang gua gak terlalu jelas ngeliat si ganteng Irfan Bachdim karena doi jauh banget latiannya di tengah lapangan.

Jadi, latian Kamis (23/12) kemaren lebih difokusin ke kecepatan, positioning dan konsentrasi pemain. Gonzales dan Okto harus latian terpisah dari pemain lainnya karena kedua pemain ini kena cedera. Gonzales cedera pangkal paha dan Okto cedera otot harmstring.
Ini dia fotonya :

Gonzales latian sendiri sama fisioterapisnya

Btw, si Markus itu ternyata sangat jago yaa. Saya kagum ngeliatinnya waktu dia lagi latihan.

Ini nih si Markus lagi latian :)

Di lini pertahanan, saya ngeliat langsung Maman dan Hamka Hamzah. Saya juga denger sang pelatih teriak-teriak supaya positioning-nya bener.

Para pemain belakang lagi main

Terus di lini tengah. Alfred Riedl tampaknya lagi nyiapin duet Eka Ramdani dan Ahmad Bustomi sebagai pengatur serangan dan pertahanan. Mengingat cedera lututya Firman Utina masih belum pulih 100%. Btw kalau di lihat dari deket, Bustomi itu emang imut banget deh ih. Haha. Foto-foto di kamera saya sebagian besar isinya foto Bustomi semua haha (intinya sebagian fangirling juga gitu).

Firman Utina

Bang Bustomi <3>
Kemudian di lini depan. Saya bisa ngeliat dari jauh ada Yongki Ari Bowo, Bambang Pamungkas dan juga Irfan Bachdim kayaknya sih lagi ngelatih ketajaman buat nyetak gol. Kabarnya Alfred Riedl lagi pengen ngeliat di antara Yongki, Bepe atau Irfan yang bakal jadi starter sekaligus tandemnya Gonzales. Menurut bloggers, siapa nih yang cocok? Kalau menurut saya sih Yongki :) Oke juga sih permainannya. Yah walaupun Irfan Bachdim sama-sama oke lah. Intinya, siapapun yang jadi tandemnya Gonzales akan saya dukung sepenuh hati :)

Yongki dan Irfan Bachdim :)

Kemaren saya juga sempet desek-desekan sama para pendukung timnas lainnya pas para pemain timnas mau keluar dari lapangan terus naik bus balik ke Hotel Sultan. Saya pengen foto juga pemaennya tapi malah kedesek-desek sama fans fanatik timnas. Terus fotonya jadi gak jelas. Kerumunan penonton udah mulai berkurang karena mereka mikir udah gak ada lagi timnas yang bakal naik bus. Eh ternyataaa.... ternyata masih ada Bustomi dan Firman! AHAHA. Akhirnya saya berhasil nyelip ke depan pagar, terus foto Bustomi dan sempet neriakkin "Bustomi!" HAHA. Tapi sayang yaa dia tak mendengar teriakan saya dan penonton yang lain karena buru-buru mau masuk ke bus. Tapi gapapalah. Fotonya dari jarak deket udah ada :))

Yey!! My favorite player!

Jadi intinya : SAYA SEKARANG BANGGA SAMA TIMNAS SENDIRI :)


Ayo berjuang terus para garudaku, yakin kita bisa meraih mimpi :D Bawa pulang piala AFF Suzuki Cup 2010. Ganyang Malaysia! Garuda di dadaku, garuda kebanggaanku, kuyakin hari ini PASTI MENANG!!!

Terbanglah Garuda

December 20, 2010 0 Comments A+ a-

"Garuda di dadaku.
Garuda kebanggaanku.
Kuyakin hari ini pasti menang..."

Semua warga negara Indonesia baru-baru ini sedang gila bola karena penampilan timnas kita yang berada di bawah asuhan Alfred Riedl sedang berada di puncaknya. Penampilan mereka sejak awal fase grup memang sangat sangat menjanjikan. Indonesia bukan lagi tim yang bisa dipandang sebelah mata. Pemain timnas pilihan Riedl memang terbukti sangat ber-skill tinggi. Didukung lagi oleh 2 pemain naturalisasi asal Belanda dan Uruguay, striker Irfan Bachdim dan Christian Gonzalez.

Untuk kali pertama saya benar-benar bangga jadi warga negara Indonesia.
Kenapa?
Karena punya mereka :


Indonesia akhirnya berhasil menapakkan kaki di final ajang kompetisi bola paling bergengsi di Asia Tenggara : AFF Suzuki Cup 2010.

Ini saatnya kita merengkuh kejayaan sepakbola kita. Saatnya kita bangga dengan timnas sendiri dan bukannya mengelu-elukan timnas negara lain :)

Menjadi yang NO.1 di Asia Tenggara.

Terbanglah Garuda. Setinggi-tingginya. Kita raih mimpi kita :)

Beautiful Day

December 08, 2010 1 Comments A+ a-

How does your beautiful day suppose to be?

I've been dreaming for something greeny... where I can lay my body under the big blue sky... It might be the most beautiful day for me :)


Or... walking along the path, while the sun shines brightly :))


Or this one! This should be PERFECT!



However... wherever I go, I want to go to that beautiful places ... TOGETHER WITH YOU (*hearts*) and we painted the most beautiful day in our heart <3



N.B : Dengan post ini, gua positif UP (re : usia panik) akut!

INDONESIA #19, AKU PADAMU!

December 08, 2010 0 Comments A+ a-



That's Ahmad Bustomi. Indonesian midfielder. My heart goes to him now :)) Well, if every girl would probably adores Irfan Bachdim (okay, I also adore him so much because of his handsomeness :D) but I choose him. Haha :) The reason is that he looks alike someone familiar to me :) Lucu, gesit, lincah. Mantaplah pokoknya!

Indonesia #19, aku padamuuuu <3 <3 <3

Neglected

December 08, 2010 0 Comments A+ a-

So today, I'm really not in a good mood :(
I'm feeling neglected.
It feels like if I was disappeared, people probably don't care or even don't know.
It feels like I always become the minority. Nobody cares to me. Nobody cares to my existence.
No one supports me. No one motivates me.
:'(( want to cry a lot, but I just can't.

Sorry for this very very bad post.
Maybe I need to stand in my own. With my own strength. My own passion and motivation. Yeah, that's it.






Exaggerate, No?

December 06, 2010 1 Comments A+ a-

Hi again from me bloggers.

Such a long time since I wrote my last post. Six-months has passed. Six-months full of torturing has passed. And now, we're already in December 2010. 2011. 2012. 2013 blah..blah.. Time flies so fast nowadays.

Six-months. We've been together in this class. But still. I can't found my own comfort zone. Most of the people there are tend to be exclusive -- no hard feeling everybody, pleasee~ Seriously ya. Am not trying to be exaggerate. Ini kelas gak ada kompak-kompaknya sama sekali. Terlalu pendiam! Dan persaingan yang terlalu gila-gilaan.

Dan gua belum menemukan teman yang cepet klop, cepet nyambung, asik diajak ngobrol. OK, I know that nobody's perfect. Tapi... tapi gua belum ketemu temen yang bener-bener sahabat. Yang mau ngerti gua. OK. Gua tau gua egois. Egois banget malah. Tapi kali ini bener-bener gak ada. Gua lebih demen kelas gua yang dulu. Rame dan kompak! Too much memories that we painted when we are in X5. But now? Rasanya hampir gak ada memori yang bisa gua kenang!

Bring my X5IS back pleaseee!